ENGLISH HIGH FLIER XVIII edycja
- Odsłony: 640
Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego
ENGLISH HIGH FLIER
edycja XVIII
odbędzie się w środę 28 listopada 2018
Miłośnicy języka angielskiego w szkołach podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych mają okazję zgłosić się do kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego ENGLISH HIGH FLIER do dnia 7 listopada 2018 roku. Konkurs odbędzie się 28 listopada 2018 r. w macierzystych szkołach uczniów. Konkurs jest organizowany w ramach programu edukacyjnego Łowimy Talenty, który jest formą wsparcia szkół w zakresie odkrywania i rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży. Inicjatywa promuje talenty i osiągnięcia uczniów oraz pomaga im kształtować ważne kompetencje osobiste.
INFORMACJA O KONKURSIE
Konkurs English High Flier powstał z myślą o uczniach szkół podstawowych (klasy 5, 6, 7 i 8), gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu całej Polski. Konkurs jest chętnie wykorzystywany przez nauczycieli języka angielskiego jako instrument motywujący uczniów do rozwijania sprawności językowych oraz podejmowania intelektualnych wyzwań. Pozwala również diagnozować potencjał i zaangażowanie uczniów jak również odkrywać ich uzdolnienia i talenty językowe.
Udział w konkursie pomaga uczestnikom zdobyć dodatkowe punkty w staraniach o przyznanie stypendiów oraz ułatwia osiąganie lepszych wyników w szkole dzięki utrwalaniu, poszerzaniu i porównaniu swojej wiedzy w skali ogólnopolskiej.
Konkurs w postaci testu jednokrotnego wyboru jest przeznaczony dla uczniów klas 5, 6, 7 i 8 szkół podstawowych oraz gimnazjalistów. Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych konkurs będzie testem wielokrotnego wyboru. Materiał językowy ujęty w testach konkursowych uwzględnia wymagania określone podstawą programową. Na stronie www.jersz.pl można bezpłatnie pobrać arkusze zadań z lat ubiegłych, które są pomocne w trakcie realizacji kół zainteresowań w czasie roku szkolnego.
Konkurs promuje i premiuje osiągnięcia uczniów i ich szkół poprzez wręczanie nagród i dyplomów wyróżnień oraz publikację rankingów konkursowych.
NAGRODY DLA LAUREATÓW
Tygodniowy udział
w Wakacyjnym Obozie Talentów
Dofinansowany w 100% lub 82% wartości.
Bony upominkowe
do wykorzystania w internetowej księgarni Gandalf.com.pl
np. o wartości 100 zł, 200 zł lub 250 zł
WYRÓŻNIENIA DLA UCZNIÓW
Wyróżnienia dla uczniów biorących udział w konkursach programu Łowimy Talenty są przyznawane na 4 poziomach:
-
Dyplom Laureata otrzymuje każdy nagrodzony w konkursie uczeń za najwyższe wyniki w danym konkursie.
-
Dyplom Uznania za zdobycie bardzo dobrego wyniku w konkursie otrzyma odpowiednio uczeń, który uzyskał ponad 80% punktów w danym konkursie.
-
Dyplom Uznania za zdobycie dobrego wyniku otrzyma uczeń, który przekroczy próg 75% punktów.
-
Pozostali uczestnicy otrzymują Dyplom Uczestnika Konkursu.
Progi mogą zostać obniżone. Wyróżnienia są przekazywane do szkół łącznie z wynikami danego konkursu. Ranking Laureatów będzie dostępny na stronie www.jersz.pl.
WYRÓŻNIENIA DLA SZKÓŁ I NAUCZYCIELI
Program honoruje osiągnięcia dydaktyczne szkół i nauczycieli w postaci przyznania:
-
Wyróżnienia dla Nauczyciela – Certyfikat Łowcy Talentów otrzyma Szkolny Koordynator Konkursu, który zgłosił uczestników i przeprowadził w swojej szkole konkurs programu Łowimy Talenty. Wyróżnienia są przekazywane łącznie z wynikami danego konkursu. Tytuł Łowcy Talentów może być przyznany również nauczycielowi przygotowującemu uczestników (laureatów) do danego konkursu, ale wyłącznie na wniosek Szkolnego Koordynatora Konkursu.
-
Wyróżnienia dla Szkoły – Certyfikat Szkoły Łowców Talentów otrzyma szkoła ucząca przynajmniej jednego laureata konkursu programu Łowimy Talenty. Wyróżnienia są przekazywane w czerwcu.
-
Wyróżnienia dla Szkół – Statuetka Szkoły Łowców Talentów zostanie przyznana szkołom osiągającym ponadprzeciętne wyniki w konkursach programu Łowimy Talenty. O przyznaniu wyróżnienia decyduje liczba laureatów konkursu w stosunku do liczby zgłoszonych do niego uczniów, przy założeniu, że szkoła ma więcej niż dwóch laureatów w danym konkursie i zgłosiła do niego minimum 11 uczniów.
OPINIE NA TEMAT POPRZEDNIEJ EDYCJI
-
Uczniowie konkurs oceniają jako trudny i pełen zasadzek, ale bardzo się podobał.
-
Ciekawe zadania, dające do myślenia.
-
Podobały się pytania "z życia wzięte".
-
Konkurs był trudny, ale niektórych odpowiedzi można się było domyślić po kontekście.
-
Konkurs jest przejrzysty, dla części uczniów dosyć łatwy, gdyż pracowali nad testami z lat ubiegłych.
-
Uczniowie lubią konkursy Jersz - mają wrażenie, ze mogą odnieść sukces (inaczej niż w przypadku olimpiady).
-
Wysoki poziom i przejrzyste reguły.
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU
Nauczyciel (Szkolny Koordynator Konkursu) może zgłosić uczniów do konkursu wysyłając internetowe zgłoszenie przez www.jersz.pl do dnia 7 listopada 2018 r. Koszt uczestnictwa jednego ucznia w konkursie to 10 zł. Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu jest udział w nim minimum 11 uczniów (szkoły, nie klasy). Dwie lub kilka szkół mogą zgłosić wspólnych uczestników, wówczas konkurs odbędzie się w jednej z nich (w tej, która wyśle zgłoszenie). Po zgłoszeniu szkoły do konkursu, Szkolny Koordynator otrzyma przesyłkę zawierającą dokładną instrukcję przeprowadzenia konkursu, karty odpowiedzi, kopertę – sprawozdanie i zaklejoną kopertę z testami. Otrzymaną przesyłkę należy otworzyć natychmiast, natomiast zaklejoną kopertę z testami dopiero po wypełnieniu przez uczestników danych osobowych na kartach odpowiedzi podczas konkursu. W przypadku braku przesyłki do dnia 23.11.2018 r. wymagany jest kontakt do godziny 12:00 na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
O szczegółach konkursu czytaj w regulaminie dostępnym na stronie www.jersz.pl.
O przebiegu realizacji konkursu, będziemy Was informować na bieżąco na stronie
www.jersz.pl
oraz
www.facebook.com/LowcyTalentowJersz.
Życząc Wam sukcesów,
serdecznie zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie ENGLISH HIGH FLIER !
Pozdrawiamy!
Komitet Organizacyjny Konkursu
Łowcy Talentów Jersz
KONTAKT
Łowcy Talentów Jersz
tel. (71) 310 48 17
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Regulamin
Wilczyn, wrzesień 2018
1. Organizatorem XVIII edycji konkursu ENGLISH HIGH FLIER jest firma edukacyjna Łowcy Talentów – JERSZ.
2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych klas 5, 6, 7 i 8, gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z podziałem na kategorie wiekowe.
3. Zawody mają miejsce tylko raz – 28.11.2018 r. w godz. 13:00 - 14:00 (45 minut - test, 15 minut - sprawy organizacyjne). Każda zmiana terminu (godziny) musi być potwierdzona zgodą organizatora pod rygorem dyskwalifikacji. Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnej Komisji.
4. Odpowiedzi zakreślane są na specjalnej karcie odpowiedzi, która po zawodach przekazana będzie organizatorowi. Uczeń dostaje tylko jedną taką kartę.
5. Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu jest udział w nim minimum 11 uczniów z całej szkoły oraz przesłanie prawidłowo uzupełnionej KARTY ZGŁOSZENIA do dnia 7.11.2018 r. Kartę zgłoszenia należy uzupełnić na stronie internetowej WWW.JERSZ.PL lub uzupełnioną przesłać Pocztą Polską na adres: Łowcy Talentów – JERSZ, ul. Dębowa 2, Wilczyn, 55-120 Oborniki Śląskie.
6. Konkurs jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Zebrane fundusze organizator przeznacza na nagrody (50% wpływów) i techniczną obsługę konkursu. W związku z tym proponuje się, aby rodzice ucznia deklarującego udział w konkursie wpłacali wpisowe w wysokości 10 zł. Przewodniczący szkolnej komisji wpłaca z zebranych pieniędzy (od osoby) po:
9.50 zł, gdy uczestników jest od 11 do 30,
9.25 zł, gdy uczestników jest od 31 do 60,
9.00 zł, gdy uczestników jest więcej niż 60
na konto:
Łowcy Talentów – JERSZ
ul. Dębowa 2, Wilczyn 55-120 Oborniki Śląskie
PKO BP S.A. III O/WROCŁAW nr 60 1020 5242 0000 2902 0024 9300
Koniecznie z dopiskiem EHF
Wpłaty należy dokonać tuż po konkursie tj. do dnia 30.11.2018 r, za faktyczną liczbę startujących. Gdy liczba startujących zmniejszy się o więcej niż 10% zgłoszonych, opłata za każdego uczestnika wynosi 10 zł. Przyjmowane są również zgłoszenia po terminie podanym w punkcie 5 – wpłata na konto wynosi wtedy 10 zł od uczestnika. Pieniądze, które pozostały w szkole, należy przeznaczyć na organizację konkursu i nagrody szkolne. W przypadku braku wpłaty lub niedopłaty wstrzymywane są wyniki (zobacz punkt 12).
7. Faktury VAT są wystawiane w ciągu 7 dni od momentu wniesienia opłaty za udział w konkursie, na konto Organizatora, na podstawie kompletnych danych interesanta, które zostaną dostarczone w terminie na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..
8. Test konkursowy jest testem jednokrotnego wyboru (30 zadań z odpowiedziami A, B, C, D, E z których dokładnie jedna odpowiedź jest prawidłowa) dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów oraz testem wielokrotnego wyboru (28 zadań z odpowiedziami A, B, C, D z których każda może być prawdziwa lub fałszywa) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Test jednokrotnego wyboru zawiera 10 pytań za 3 punkty, 10 za 4 punkty i 10 za 5 punktów. Na starcie uczeń otrzymuje 30 punktów, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie. W teście wielokrotnego wyboru na starcie uczeń otrzymuje 112 punktów, za poprawną odpowiedź 1 pkt, za brak odpowiedzi 0 punktów a za błędną -1 pkt.
9. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrody:
A) Wakacyjny Obóz Talentów – o wartości 900 zł (w tym 8% VAT),
B) Wakacyjny Obóz Talentów z dopłatą,
Nagrody z pkt A i B mogą nie zostać przyznane, jeśli brak jest odpowiednich funduszy wygospodarowanych w toku konkursu.
C) nagrody rzeczowe.
Nagrodę w postaci obozu można we własnym zakresie sprzedać (przekazać) innej osobie lub zamienić na nagrodę wymienioną w punkcie C (informacja o obozie jest dostępna na stronie www.jersz.pl). Dyplom laureata otrzymuje każdy nagrodzony uczeń. Odpowiednio uczeń, który uzyskał ponad 80% punktów, otrzyma dyplom uznania za zdobycie bardzo dobrego wyniku, a uczeń, który przekroczy próg 75% punktów, dyplom uznania za zdobycie dobrego wyniku w konkursie. Progi mogą zostać obniżone. Pozostali uczestnicy otrzymują dyplom uczestnika konkursu. W poprzedniej edycji konkursu, w roku 2017, na 8 891 uczniów przyznano 12 nagród A), 9 nagród B) i 42 nagrody C). Organizator zastrzega sobie prawo wręczenia dodatkowych wyróżnień lub/i przyznania nagród specjalnych.
10. Rozdział nagród będzie proporcjonalny do udziału uczniów z poszczególnych klas, w przypadku małej liczby startujących mogą nie być przyznane nagrody w formie obozu.
11. Organizator zobowiązuje się przekazać wyniki najpóźniej 6 tygodni po konkursie.
12. Reklamacje należy zgłaszać do dziewięciu tygodni po konkursie, po tym terminie materiały konkursowe zostaną zniszczone.
13. Jeżeli uczeń jest przekonany, że jakieś zadanie (pytanie) testu konkursowego jest źle sformułowane i trudno o jednoznaczne odpowiedzi powinien to zgłosić do sprawozdania pisanego przez szkolne jury konkursu. Wypełnienie karty odpowiedzi jest częścią konkursu. Błędne wypełnienie karty nie może być podstawą do reklamacji.
14. Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowego testu sprawdzającego w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników konkursu, a w szczególnie rażących przypadkach do dyskwalifikacji szkoły.
15. Pełnoletni uczestnicy oraz rodzice i opiekunowie prawni niepełnoletnich uczestników, w chwili wniesienia opłaty za uczestnictwo w konkursie, wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych uczestnika na potrzeby realizacji konkursu oraz opublikowanie imienia i nazwiska uczestnika w mediach oraz stronach internetowych organizatora konkursu w przypadku wytypowania go jako laureata.
16. Testy konkursowe z kartami odpowiedzi i instrukcją dla Szkolnego Koordynatora Konkursu zostaną przesłane do szkół do dnia 23.11.2018 r. W przypadku braku przesyłki w w/w terminie wymagany jest kontakt do godziny 12:00 na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
17. Konkurs należy przeprowadzić zgodnie z regulaminem i instrukcją, która będzie przesłana wraz z materiałami konkursowymi. Instrukcja może wprowadzić drobne zmiany regulaminu. Na stronie www.jersz.pl znajduje się aktualny regulamin konkursu ENGLISH HIGH FLIER. Informacje na temat przebiegu konkursu i jego zmian np. terminu będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.jersz.pl.
18. W czasie trwania konkursu, uczeń może mieć ze sobą czystą kartkę i wykorzystać ją jako brudnopis. Komisja winna sprawdzić kartki uczniów przed rozpoczęciem się konkursu. Uczniowie nie mogą się wymieniać kartkami, ani korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów itp.