Procedura oceniania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych dla zespołu przedmiotu
Język angielski
- Ocena powinna:
1) doceniać najmniejsze nawet wysiłki czy umiejętności dziecka;
2) jasna i jawna - regularne rozmowy z uczniami na temat zasad oceniania i wystawionych już ocen, wnikliwa i analityczna dyskusja o uzyskiwanych stopniach, komentarz ustny lub pisemny do oceny;
3) sprzyjać motywowaniu, stanowić przyczynek do realizacji zasady podmiotowości ucznia;
4) zawierać krótkie uzasadnienie oceny oraz wskazówki do ewentualnej poprawy;
5) doceniać każdorazowy przejaw aktywności ucznia niepełnosprawnego.
Czytaj więcej: Załącznik nr 1 do Przedmiotowych Zasad Oceniania_dostosowania ZJA_ Rok szk. 2021-2022
Zdiagnozowanie u ucznia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania nakłada obowiązek podjęcia szczególnych działań nie tylko przez nauczyciela,
ale w co najmniej równym stopniu na rodziców dziecka i na niego samego.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dotyczy głównie form, metod i sposobów pracy z uczniem, dlatego też należy pamiętać że :
- ucznia dyslektycznego obowiązują te same treści i wymagania programowe, co uczniów, u których nie stwierdzono specyficznych trudności w nauce
w postaci dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii,
- kryteria ocen pozostają takie same jak dla wszystkich pozostałych uczniów,
- ucznia obowiązują wszystkie wiadomości i umiejętności zawarte w programie,
- nie istnieje możliwość zejścia poniżej podstawy programowej gdyż zakres wiedzy i umiejętności w takiej sytuacji nie daje uczniowi szansy na sprostanie wymaganiom na danym etapie edukacyjnym oraz na sprostanie wymaganiom egzaminu maturalnego.
- uczeń ma obowiązek wykazać się systematyczną pracą zgodnie ze wskazówkami nauczyciela, powtarzać i utrwalać pisownie wyrazów i zwrotów obcojęzycznych oraz doskonalić umiejętność czytania poprzez częste ćwiczenie w domu.
Czytaj więcej: Załącznik 1. do Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego. Rok szkolny 2020-2021-...
Przedmiotowe Zasady Oceniania z języka angielskiego zostały oparte o zapisy:
- Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli,
- Statutu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli.
- Prawa i obowiązki ucznia zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§38, §39).
- Zadania nauczyciela zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§33)
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu:
- informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
- udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
- udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
- motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
- dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia;
- umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Czytaj więcej: PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA 2020/2021 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w CKZiU "Elektryk"
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
z jednostki: „Język obcy zawodowy”
w module: „Przygotowanie do wejścia na rynek pracy” w CKZiU "Elektryk"
Przedmiotowe zasady oceniania z jednostki modułowej: „Język obcy zawodowy” (niemiecki i angielski) zostały oparte o zapisy Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli.
-
Prawa i obowiązki ucznia zostały opisane w WSO
-
Prawa i obowiązki nauczyciela zostały opisane w WSO
-
Celem oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia jest:
-
poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
-
pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu własnego rozwoju,
-
motywowanie ucznia do dalszej pracy,
-
dostarczenie rodzicom i innym nauczycielom informacji o postępach, trudnościach oraz specjalnych uzdolnieniach i predyspozycjach ucznia.
Czytaj więcej: PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA z jednostki: „Język obcy zawodowy”- Rok szkolny 2019/2020
Załącznik 1. do Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia
(dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią)
Zdiagnozowanie u ucznia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania nakłada obowiązek podjęcia szczególnych działań nie tylko przez nauczyciela,
ale w co najmniej równym stopniu na rodziców dziecka i na niego samego.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dotyczy głównie form, metod i sposobów pracy z uczniem, dlatego też należy pamiętać że :
- ucznia dyslektycznego obowiązują te same treści i wymagania programowe, co uczniów, u których nie stwierdzono specyficznych trudności w nauce
w postaci dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii,
- kryteria ocen pozostają takie same jak dla wszystkich pozostałych uczniów,
- ucznia obowiązują wszystkie wiadomości i umiejętności zawarte w programie,
- nie istnieje możliwość zejścia poniżej podstawy programowej gdyż zakres wiedzy i umiejętności w takiej sytuacji nie daje uczniowi szansy na sprostanie wymaganiom na danym etapie edukacyjnym oraz na sprostanie wymaganiom egzaminu maturalnego.
- uczeń ma obowiązek wykazać się systematyczną pracą zgodnie ze wskazówkami nauczyciela, powtarzać i utrwalać pisownie wyrazów i zwrotów obcojęzycznych oraz doskonalić umiejętność czytania poprzez częste ćwiczenie w domu.
Czytaj więcej: Przedmiotowe Zasady Oceniania język angielski - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do...