środa, 08 styczeń 2025

PZO

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA 2021/2022 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w CKZiU "Elektryk"

  • § 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Przedmiotowe Zasady Oceniania z języka angielskiego zostały oparte o zapisy:
  1. Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli,
  2. Statutu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli.
  1. Prawa i obowiązki ucznia zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§38, §39).
  2. Zadania nauczyciela zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§33)
  3. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu:
  1. informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
  2. udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
  3. udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
  4. motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
  5. dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia;
  6. umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Czytaj więcej: PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA 2021/2022 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w CKZiU "Elektryk"

Załącznik nr 1 do Przedmiotowych Zasad Oceniania_dostosowania ZJA_ Rok szk. 2021-2022

Procedura oceniania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych dla zespołu przedmiotu

Język angielski

 

  1. Ocena powinna:

1) doceniać najmniejsze nawet wysiłki czy umiejętności dziecka;

2) jasna i jawna - regularne rozmowy z uczniami na temat zasad oceniania i wystawionych już ocen, wnikliwa i analityczna dyskusja o uzyskiwanych stopniach, komentarz ustny lub pisemny do oceny;

3) sprzyjać motywowaniu, stanowić przyczynek do realizacji zasady podmiotowości ucznia;

4) zawierać krótkie uzasadnienie oceny oraz wskazówki do ewentualnej poprawy;

5) doceniać każdorazowy przejaw aktywności ucznia niepełnosprawnego.

Czytaj więcej: Załącznik nr 1 do Przedmiotowych Zasad Oceniania_dostosowania ZJA_ Rok szk. 2021-2022

Załącznik 1. do Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego. Rok szkolny 2020-2021- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia (dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią)

Zdiagnozowanie u ucznia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania nakłada obowiązek podjęcia szczególnych działań nie tylko przez nauczyciela,
ale w co najmniej równym stopniu na rodziców dziecka i na niego samego.

 Dostosowanie wymagań edukacyjnych dotyczy głównie form, metod i sposobów pracy z uczniem, dlatego też należy pamiętać że :

- ucznia dyslektycznego obowiązują te same treści i wymagania programowe, co uczniów, u których nie stwierdzono specyficznych trudności w nauce
w postaci dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii,

- kryteria ocen pozostają takie same jak dla wszystkich pozostałych uczniów,

- ucznia obowiązują wszystkie wiadomości i umiejętności zawarte w programie,

- nie istnieje możliwość zejścia poniżej podstawy programowej gdyż zakres wiedzy i umiejętności w takiej sytuacji nie daje uczniowi szansy na sprostanie wymaganiom na danym etapie edukacyjnym oraz na sprostanie wymaganiom egzaminu maturalnego.

- uczeń ma obowiązek wykazać się systematyczną pracą zgodnie ze wskazówkami nauczyciela, powtarzać i utrwalać pisownie wyrazów i zwrotów obcojęzycznych oraz doskonalić umiejętność czytania poprzez częste ćwiczenie w domu.

Czytaj więcej: Załącznik 1. do Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego. Rok szkolny 2020-2021-...

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA 2020/2021 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w CKZiU "Elektryk"

  • § 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

 Przedmiotowe Zasady Oceniania z języka angielskiego zostały oparte o zapisy:

  1. Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli,
  2. Statutu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli.
  1. Prawa i obowiązki ucznia zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§38, §39).
  2. Zadania nauczyciela zostały opisane w Statucie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli (§33)
  3. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu:
  1. informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
  2. udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
  3. udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
  4. motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
  5. dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia;
  6. umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Czytaj więcej: PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA 2020/2021 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w CKZiU "Elektryk"

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA z jednostki: „Język obcy zawodowy”- Rok szkolny 2019/2020

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
z jednostki: „Język obcy zawodowy”

 

w module: „Przygotowanie do wejścia na rynek pracy” w CKZiU "Elektryk"

 

Przedmiotowe zasady oceniania z jednostki modułowej: „Język obcy zawodowy” (niemiecki i angielski) zostały oparte o zapisy Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli.

 

  1. Prawa i obowiązki ucznia zostały opisane w WSO

  2. Prawa i obowiązki nauczyciela zostały opisane w WSO

  3. Celem oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia jest:

  • poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,

  • pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu własnego rozwoju,

  • motywowanie ucznia do dalszej pracy,

  • dostarczenie rodzicom i innym nauczycielom informacji o postępach, trudnościach oraz specjalnych uzdolnieniach i predyspozycjach ucznia.

Czytaj więcej: PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA z jednostki: „Język obcy zawodowy”- Rok szkolny 2019/2020

Przedmiotowe Zasady Oceniania język angielski - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia-Rok szkolny 2019/2020

Załącznik 1. do Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia
(dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią)

 

Zdiagnozowanie u ucznia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania nakłada obowiązek podjęcia szczególnych działań nie tylko przez nauczyciela,
ale w co najmniej równym stopniu na rodziców dziecka i na niego samego.

 

Dostosowanie wymagań edukacyjnych dotyczy głównie form, metod i sposobów pracy z uczniem, dlatego też należy pamiętać że :

- ucznia dyslektycznego obowiązują te same treści i wymagania programowe, co uczniów, u których nie stwierdzono specyficznych trudności w nauce
w postaci dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii,

- kryteria ocen pozostają takie same jak dla wszystkich pozostałych uczniów,

- ucznia obowiązują wszystkie wiadomości i umiejętności zawarte w programie,

- nie istnieje możliwość zejścia poniżej podstawy programowej gdyż zakres wiedzy i umiejętności w takiej sytuacji nie daje uczniowi szansy na sprostanie wymaganiom na danym etapie edukacyjnym oraz na sprostanie wymaganiom egzaminu maturalnego.

- uczeń ma obowiązek wykazać się systematyczną pracą zgodnie ze wskazówkami nauczyciela, powtarzać i utrwalać pisownie wyrazów i zwrotów obcojęzycznych oraz doskonalić umiejętność czytania poprzez częste ćwiczenie w domu.

 

Czytaj więcej: Przedmiotowe Zasady Oceniania język angielski - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do...

Blue Flower