OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
07.11.2019r . w naszej szkole odbędzie się szkolny etap 44 Olimpiady z Języka Angielskiego. Organizatorem Olimpiady jest Wyższa Szkoła Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Zachęcamy uczniów CKZIU Elektryk do wzięcia udziału ww. olimpiadzie.
Do 10 października u p. Roberta Czajkowskiego oraz p.Tomasza Kowalskiego można zgłosić chęć udziału ww. olimpiadzie.
Poniżej informacje związane z olimpiadą.
Celem Olimpiady Języka Angielskiego jest rozwijanie pasji i kształtowania umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy oraz stymulowania aktywności poznawczej młodzieży uzdolnionej poprzez:
1/ budzenie i rozwijanie wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych zainteresowań językiem
angielskim,
2/ rozszerzenie zakresu i podniesienie poziomu wiedzy uczniów o krajach angielskiego
obszaru językowego,
3/ stwarzanie młodzieży możliwości szlachetnego współzawodnictwa w rozwijaniu swoich
uzdolnień, a nauczycielom – warunków twórczej pracy z młodzieżą,
4/ stwarzanie większej grupie uczniów możliwości odnoszenia sukcesu na poziomie lokalnym
i regionalnym przez upowszechnianie udziału młodzieży w kolejnych etapach olimpiady
5/ prowadzenie działań na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych
6/ unowocześnianie Olimpiady poprzez wprowadzanie nowoczesnych, atrakcyjnych narzędzi wspierających ją i umożliwiających jej realizację (interaktywny serwis internetowy będący informacyjno-edukacyjną platformą Olimpiady)
7/ lepsze przygotowanie uczniów do podejmowania dalszego kształcenia w szkołach wyższych,
8/ rozszerzenie współdziałania nauczycieli akademickich
z nauczycielami szkół ponadgimnazjalnych w procesie kształcenia i wychowania młodzieży uzdolnionej,
9/ doskonalenie form i metod pracy nauczycieli z młodzieżą uzdolnioną
10/ udzielenie wsparcia uczniom i nauczycielom poprzez organizację i realizację projektu edukacyjnego skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Akademia Olimpijczyka”
Eliminacje są trzystopniowe:
I stopień – zawody szkolne
II stopień – zawody okręgowe
III stopień i zawody centralne.
Uczestnik Olimpiady przygotowuje się samodzielnie do eliminacji wszystkich stopni
korzystając z opieki szkoły i pomocy nauczyciela w ukierunkowaniu pracy.
TERMINARZ ZAWODÓW
1. Zawody I stopnia – szkolne
Do dnia 11 października 2019 r. nauczyciele dokonują zgłoszenia szkoły wypełniając
formularz zgłoszenia w internecie (wzór zgłoszenia oraz formularz internetowy
dostępne będą na stronie www.oja.wsjo.pl od dnia 23 września 2019).
Zgłoszenie zawierać powinno:
1. pełną nazwę i adres szkoły wraz z numerem telefonu
2. imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego w szkole zawody I stopnia
3. numer telefonu oraz adres e-mail na jaki można kontaktować się z nauczycielem
prowadzącym zawody szkolne
4. adres e-mail na jaki Komitet Główny prześle test z kluczem. Musi to być służbowy
adres dyrektora szkoły lub oficjalny adres szkoły obsługiwany przez dyrekcję lub
osoby przez nią upoważnione.
5. ilość uczniów, którzy zadeklarowali udział w zawodach
W dniach od 28 do 31 października 2019 roku Komitet Główny prześle na podany adres email test w postaci pliku PDF (do powielenia).
7 listopada 2019 r. o godz. 9.00 uczniowie piszą pracę pisemną (test)
Na rozwiązanie pracy należy przeznaczyć 60 min.
Od 14 listopada będą dostępne klucze na stronie internetowej.
Do dnia 19 listopada 2019 r. nauczyciele przesyłają sprawdzone przez siebie prace, które uzyskały co najmniej 30 punktów,
do właściwego KOMITETU OKRĘGOWEGO wraz z protokołem egzaminu celem weryfikacji.
Do dnia 12 grudnia 2019 roku, na stronie WWW Olimpiady, zostanie ogłoszona decyzja
Komitetu Głównego o ilości punktów dopuszczających ucznia do etapu okręgowego
olimpiady.
2. Zawody II stopnia – okręgowe
Testy II etapu zostaną przesłane przez Komitet Główny poszczególnym Komitetom
Okręgowym za pomocą poczty elektronicznej
Do dnia 20 grudnia 2019 roku Komitety Okręgowe zawiadamiają uczestników o
dopuszczeniu do zawodów II stopnia oraz o dokładnej organizacji tych zawodów.
W dniu 10 stycznia 2020 roku odbędzie się część pisemna zawodów II stopnia.
Uczniowie dopuszczeni do części ustnej będą zdawali w poszczególnych okręgach w
terminie od 10 stycznia do 15 lutego 2020 roku. O zakwalifikowaniu, miejscu i
terminie egzaminu ustnego uczniowie zostaną poinformowani przez poszczególne
Komitety Okręgowe.
3. Zawody III stopnia – ogólnopolskie
Do dnia 2 marca 2020 roku Komitet Główny zawiadamia uczestników dopuszczonych
do zawodów III stopnia o dopuszczeniu oraz miejscu i terminie zawodów,
Zawody centralne odbędą się w dniach 30-31 marca 2020 r. w Poznaniu.
www.oja.wsjo.pl
Informacja o testach stosowanych przez Olimpiadę
Stosowane przez Olimpiadę testy pisemne oceniają znajomość języka pod względem poprawności formalnej. Sprawność komunikatywna kandydatów jest jednym z elementów oceny na egzaminie ustnym w II i III etapie. Używanie testów poprawności formalnej, a nie testów komunikatywnych, wynika z samej istoty olimpiady językowej – stanowi ją współzawodnictwo, którego celem jest wyłonienie grupy najlepszych i uszeregowanie ich w kolejności miejsc. Dodatkowym argumentem na rzecz stosowania testów poprawności są kryteria praktyczności i rzetelności oceny testu – w porównaniu z testami komunikatywnymi, testy formalne są bardziej praktyczne i znacznie łatwiejsze do rzetelnej oceny.
Na etapie szkolnym test składa się z 60 punktów, podzielonych po połowie między gramatykę i słownictwo. Od lat wykorzystuje się w nim standardowe techniki używane w testach szkolnych: transformacja i parafraza zdań lub fraz, wstawianie, wielokrotny wybór i tłumaczenie. Wobec stale rosnącej liczby uczestników, konkurencja na tym etapie jest bardzo silna co oznacza, iż nawet dobry uczeń może mieć kłopoty z awansem.
Test II etapu jest zbliżony, pod względem trudności, do wymagań jakie stawiane są kandydatom na studia na filologię angielską. Kandydaci rozwiązują dwa testy gramatyczne (wielokrotnego wyboru i tłumaczeniowy), test słownictwa (wstawianie słów w luki), test czytania oraz globalny test luk (cloze test). Ostatnim składnikiem zestawu jest testwiadomości kulturowych (wielokrotny wybór), który dzieli się na część amerykańską i brytyjską.
Zestaw finałowy składa się z testu rozumienia ze słuchu, gramatycznego testu tłumaczeniowego, testu słownictwa, testu czytania oraz testu luk. Oczywiście poziom trudności testu znacznie przewyższa poziom wymagań przy rekrutacji na studia filologiczne.
www.oja.wsjo.pl